lunes, 2 de mayo de 2016

El dau de les emocions

Bon dia Emocioamics!

Avui us porto una nova activitat per adquirir la intel·ligència emocional. És molt fàcil de fer i tot amb material reciclat. Així que si voleu saber més, podeu continuar llegint. 

Primer de tot, el joc s'anomena El dau de les emocions. Com ja podeu observar amb el nom, és un objecte que crida molt l'atenció als infants, i més encara perquè és a mida gran. 

Per fer-lo necessitem:

- Una caixa de cartró (lo més quadrada possible)

- 5 imatges de les emocions bàsiques o les que volguem representar (Les imatges les podem cercar per Internet)

Una vegada que tenim tot el material, jo vaig folrar la caixa amb paper continu de color blanc, perquè quedés un poc més professional. Després, vaig plastificar les imatges perquè fossin més resistents i finalment, les vaig aferrar. 

Si bé heu calculat, sobrarà un costat sense imatge, ja que jo utilitzo les 5 emocions bàsiques segons na Silvia Palou (Amor, alegria, tristesa, ràbia i por). Així doncs, el costat que queda lliure vaig posar un interrogant per tal de que els infants seleccionin la que volen, o podem variar-lo decidint que seleccioni un altre infant que no ha llançat el dau o la mateixa mestra, això és a elecció del "consumidor".

Ara podreu veure el resultat: 




Ara bé, us vaig a comentar un poc com va anar l'activitat, He de dir que la vaig fer servir per el meu treball de TFG (Treball Fi de Grau) i la vaig posar en pràctica a la meva aula de P3 on estic de pràctiques. 

Per contextualitzar-vos un poc, la meva classe és molt activa i els costa prestar atenció ja que els predomina molt el joc lliure, així que per cridar la seva atenció hem de utilitzar la creativitat i... la paciència.

El meu objectiu era que gaudeixin, principalment, i que aprenguessin a identificar les emocions a imatges reals, és a dir en els altres i posteriorment, les representassin. Ho van fer molt bé, és a dir els meus objectius és van més que assolir. A més, els va agradar molt joc, i molt sovint agafam el dau i juguem més d'una vegada.

Al principi, alguns infants no saben molt bé com representar l'emoció, encara que identificar-la ho fan a la primera, així que molts d'ells s'ajuden donant idees, gestos o situacions de quan ells es senten així, de manera que es potencia molt la comunicació oral i l'empatia entre companys. :) 



Si anau a fer l'activitat, us convido a que em digueu com us ha anat i si us ha agradat. Jo crec que és una activitat molt activa per aprendre jugant, senzilla i precisa. 

Esper els vostres comentaris!!

Ens veiem a la pròxima entrada. 

POSEU EMOCIONS A LA VIDA!




No hay comentarios:

Publicar un comentario